1. Mikä on maksuturva?
Jos olet tilannut B Securen tai B Secure+:n, saat käyttöoikeuden kaikkiin B Securen ja B Secure+:n ehdoissa kuvattuihin palveluihin. Lisäksi uskollisena asiakkaanamme saat ylimääräisen edun – maksuturvan Bondoran oman vakuutuksen kautta. Tämä vakuutus on osa Bondoran omaa taloudellisten riskien hallintaa. Se mahdollistaa Bondoran potentiaalisesti kattamaan lainamaksusi tietyissä tilanteissa (kuten työttömyys tai onnettomuuden aiheuttama toimintakyvyn rajoite), jotka voisivat muuten aiheuttaa taloudellisia tappioita Bondoralle.
2. Miten vakuutus liittyy B Secure tai B Secure+ -palveluun?
Vakuutussopimus ei ole osa B Secure tai B Secure+ -sopimustasi. Se on erillinen sopimus, jonka Bondora on tehnyt suojatakseen omaa talouttaan. Bondora voi kuitenkin käyttää vakuutusta lisäetuna kattaakseen lainaeräsi väliaikaisesti, jos täytät tietyt ehdot.
Etu ei aiheuta lisäkustannuksia B Secure ja B Secure+ -asiakkaille ja on voimassa toistaiseksi. Bondora maksaa koko vakuutusmaksun, eikä sitä veloiteta sinulta suoraan tai epäsuoraan.
3. Tarjoaako Bondora minulle vakuutusta?
Ei. Bondora on allekirjoittanut vakuutussopimuksen Elama Kindlustus AS:n kanssa suojautuakseen taloudellisilta tappioilta, jos asiakkaat eivät pysty maksamaan lainojaan tiettyjen odottamattomien tapahtumien (kuten työttömyyden tai tapaturmasta johtuvan työkyvyttömyyden) vuoksi. Et ole vakuutettu, etkä ole vakuutussopimuksen osapuoli.
4. Voidaanko lainaeräni kattaa, jos menetän työpaikkani tai joudun onnettomuuteen?
Jos sinulla on aktiivinen B Secure tai B Secure+ -tilaus ja täytät vaaditut ehdot (esim. sinut lomautetaan tahtomattasi tai kärsit pitkäaikaisesta onnetomuuden aiheuttamasta työkyvyttömyydestä), Bondora voi käyttää vakuutustaan lainaeriesi maksamiseen. Tämä tehdään Bondoran harkinnan mukaan ja sen omien vakuutusehtojen perusteella. Lisätietoja saat B Secure ja B Secure+ -ohjekeskuksesta.
5. Mitä minun on tehtävä, jos haluan Bondoran harkitsevan lainaerieni kattamista?
Sinun on ilmoitettava Bondoralle välittömästi ja toimitettava asiakirjoja, kuten:
· Lääkärinlausunto työkyvyttömyydestä (onnettomuustapauksessa);
· Irtisanomisilmoitus (jos olet menettänyt työpaikkasi);
· Kirjallinen suostumuksesi henkilötietojen ja tarvittaessa terveystietojen käsittelyyn.
Ilman yhteistyötäsi ja suostumustasi Bondora ei voi arvioida kelpoisuutta vakuutusehtojensa mukaisesti.
6. Saanko suoraa vakuutuskorvausta?
Et. Vakuutuksen perusteella maksettavat korvaukset maksetaan suoraan Bondoralle lainan erääntyneiden maksujen vähentämiseksi. Et ole oikeutettu saamaan suoria vakuutuskorvauksia.
7. Mitä tapahtuu, jos Bondora päättää olla tekemättä vaatimusta tai jos vakuutusyhtiö kieltäytyy maksamasta?
Olet edelleen vastuussa lainanmaksuvelvoitteidesi täyttämisestä. B Secure ja B Secure+ -palvelu ei takaa maksuturvaa, ja lainasopimus pysyy aina voimassa.
Vakuutusehdoissa on myös poikkeuksia, joiden perusteella Bondora ei ole oikeutettu saamaan korvausta vakuuttajalta. Tällaisissa tapauksissa Bondora ei välttämättä kata maksujasi. Lisätietoja saat itsepalveluportaalistasi.
8. Miten henkilötietojani (sis. terveystiedot) kerätään ja käsitellään?
Jos haet maksuturvaa, Bondora saattaa pyytää asiakirjoja, jotka sisältävät erityisluokiteltuja henkilötietoja (esim. terveystietoja). Nämä tiedot käsitellään vain nimenomaisella suostumuksellasi ja niitä luovutetaan vakuuttajalle Elama Kindlustus AS:lle ja korvauskäsittelijälle Cachet Insurance Broker OÜ:lle vain tarvittavassa määrin sen arvioimiseksi, voidaanko Bondoralle maksaa korvausta. Tietosi on suojattu sovellettavien tietosuojalakien ja Bondoran tietosuojakäytännön mukaan.
9. Onko Bondoran vakuutuksella korvausrajoituksia?
Kyllä. Mahdollisen maksuvapautuksen määrä ja kesto ovat rajoitettu Bondoran sisäisten käytäntöjen ja vakuutussopimuksen mukaan. Nämä voivat vaihdella B Secure tai B Secure+ -tilauksesi ja tilanteen luonteen perusteella (esim. työttömyys vs. onnettomuus). Lisätietoja saat itsepalveluportaalistasi.